تعداد نشریات | 12 |
تعداد شمارهها | 567 |
تعداد مقالات | 5,878 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,659,429 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,597,212 |
مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر یادگیری معکوس و آموزش مبتنی بریادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان لامرد | ||
فصلنامه علمی روش ها و مدل های روانشناختی | ||
دوره 11، شماره 42، بهمن 1399، صفحه 48-58 اصل مقاله (643.4 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سید عبدالهادی سماوی1؛ حجت اله جاویدی* 2؛ سلطانعلی کاظمی3؛ حسین بقولى4 | ||
1اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد | ||
2هئیت علمی دانشگاه | ||
3دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت | ||
4عضو هیئت علمى | ||
تاریخ دریافت: 21 مهر 1399، تاریخ پذیرش: 19 اردیبهشت 1400 | ||
چکیده | ||
مقدمه و هدف: ین پژوهش با هدف مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر یادگیری معکوس و آموزش مبتنی بریادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان لامرد انجام شد. مواد و روشها: کلیه دانش آموزان کلاس ششم مدارس ابتدایی شهرستان لامرد در سال تحصیلی 99-98 به عنوان جامعه آماری این پژوهش و 60 نفر دانش آموز کلاس ششمی که در سال تحصیلی 99-98 در آموزشگاه خیریه ابوفاضل لامرد مشغول به تحصیل بودند به عنوان نمونه آماری پژوهش در نظر گرفته شدند. اعضای نمونه پژوهش حاضر به شیوه نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. اعضای نمونه در سه گروه(گروه کنترل به تعداد 20 نفر، گروه آزمایش اول به تعداد 20 نفر وگروه آزمایش دوم به تعداد 20 نفر) گماشته شدند. روش پژوهش به صورت شبه آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون بود. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری صورت گرفت و برای مشخص کردن نرمال بودن دادهها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف استفاده شد. یافتهها: . یافته های پژوهش نشان داد که اثر گذاری آموزش مبتنی بر یادگیری معکوس بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی و درگیری تحصیلی نسبت به آموزش مبتنی بر یادگیری مشارکتی بیشتر بوده است. بحث و نتیجهگیری: بین اثربخشی آموزش مبتنی بر یادگیری معکوس و آموزش مبتنی بریادگیری مشارکتی، بر پیشرفت تحصیلی، خود تنظیمی و درگیری تحصیلی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان لامرد، تفاوتی معنادار وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری معکوس؛ یادگیری مشارکتی؛ پیشرفت تحصیلی؛ خود تنظیمی تحصیلی؛ درگیری تحصیلی؛ دانش آموزان ششم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Comparison of the Effectiveness of Training Based on Flipped Learning and Training Based on Participatory Learning on Academic Achievement, Academic Self-Regulation and Academic Engagement of Sixth Elementary School Students in Lamerd City. | ||
نویسندگان [English] | ||
seyedabdolhadi samavi1؛ hojatalah javidi2؛ soltanali kazemi3؛ hossein bagholi4 | ||
1Lamerd County Education Department | ||
2university | ||
3Islamic Azad University of Marvdasht | ||
4Faculty member | ||
چکیده [English] | ||
Introduction:The aim of this study was to compare the effectiveness of education based on flipped learning and education based on participatory learning on academic achievement, academic self-regulation and academic engagement of sixth grade elementary school students in Lamerd city. Materials and Methods:The research method was applied in terms of purpose and quasi-experimental with a pre-test-post-test design with a control group. The members of the research sample were selected by available sampling method. Researcher-made academic evaluation test, Bofard self-regulatory scale, and Shuffle and Becker academic engagement scale were the measuring instruments of this study. Findings:In general, one-way analysis of covariance for academic achievement scores (F = 19.83 and p = 0.001), academic self-regulation (F = 22.19 and p = 0.001) and academic engagement (F = 19.86). Conclusion: education based on collaborative learning had a positive and significant effect on academic self-regulation and academic engagement, but did not have a significant effect on academic achievement | ||
مراجع | ||
Missildine, K., Fountain, R., Summers, L. & Gosselin, K. (2013). Flipping the | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,043 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 745 |