تعداد نشریات | 12 |
تعداد شمارهها | 567 |
تعداد مقالات | 5,878 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,659,423 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,597,210 |
عوامل موثر بر ایجاد نظام استعدادیابی ورزش در آموزش و پرورش | ||
دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی | ||
مقاله 11، دوره 14، شماره 4 - شماره پیاپی 62، مهر و آبان 1402، صفحه 172-159 اصل مقاله (1.06 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/jedu.2021.27323.5473 | ||
نویسندگان | ||
امیر حسین سخندانی1؛ حمیدرضا صفری جعفرلو* 2؛ اصغر نیک سرشت3؛ عباداله احمدی4؛ محمد صادق افروزه5 | ||
1دانش آموخته دکتری دانشگاه آزاد جهرم، جهرم، ایران. | ||
2دانشیار دانشگاه جهرم، جهرم، ایران. | ||
3استادیار دانشگاه آزاد جهرم، جهرم، ایران. | ||
4استاد دانشگاه آزاد مرودشت، مرودشت، ایران. | ||
5استادیار دانشگاه جهرم، جهرم، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 27 بهمن 1399، تاریخ بازنگری: 02 آبان 1400، تاریخ پذیرش: 02 مرداد 1401 | ||
چکیده | ||
مقدمه و هدف: هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر ایجاد نظام استعدادیابی ورزش در استان فارس با استفاده از الگوریتم ترکیبی بود. روش شناسی پژوهش: این پژوهش مبتنی بر روش ترکیبی و با رویکردی کاربردی انجام شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از روش کدگذاری و در بخش کمی از تحلیل عاملی استفاده شد. در بخش کیفی با مطالعه ی پیشینه موضوع و مصاحبه های عمیق با خبرگان، ابعاد و مولفه های مورد نیاز برای طراحی نظام استعدادیابی مشخص شد. نمونه بخش کیفی این تحقیق با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و به منظور اعتباریابی، داده های مورد نیاز در بخش کمی از طریق پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شد و سپس با استفاده از روش تحلیل عاملی، مولفه ها تایید شد. یافته ها: نتایج کد گذاری داده ها در بخش کیفی در نهایت سه دسته کلی شامل عوامل ساختاری، عوامل محتوایی و عوامل زمینه ای را نشان داد. در بخش کمی، مدل با استفاده از تحلیل عاملی تایید شد. تفاوت معناداری در تأثیر هر یک از سه عامل مؤثر بر ایجاد نظام استعدادیابی در استان فارس وجود داشت، به طوری که از بین سه عامل، عوامل زمینه ای بیشترین تأثیر و عوامل ساختاری کمترین تأثیر را داشتند. بحث و نتیجه گیری: در مجموع می توان گفت که ایجاد نظام استعدادیابی در استان فارس امری پیچیده، زمان بر و طولانی است که با توجه به عوامل مختلف در آن، می توان پویایی آن را افزایش داده و منجر به استفاده از دستگاهی متفاوت شده است. رویکرد. | ||
کلیدواژهها | ||
نظام استعدادیابی؛ ورزش؛ آموزش و پرورش | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Factors affecting the establishment of sports talent identification system in education | ||
نویسندگان [English] | ||
amir hosein sokhandani1؛ hamidreza safari jafarloo2؛ asghar nikseresht3؛ ebadollah ahmadi4؛ mohammad sadegh afroozeh5 | ||
1Phd student of Jahrom Azad University, Jahrom. Iran. | ||
2Associate Professor of Jahrom University, Jahrom. Iran. | ||
3Assistant Professor of Jahrom Azad University, Jahrom. Iran. | ||
4Professor of Islamic Azad University, Marvdasht Branch. Iran. | ||
5Assistant Professor of Jahrom University, Jahrom. Iran. | ||
چکیده [English] | ||
Introduction: The purpose of this research was to investigate the factors affecting the establishment of sports talent identification system in Fars province using a hybrid algorithm. research methodology: This research is based on a mixed method with a practical approach. In order to analyze the data, coding method was used in the qualitative part and factor analysis was used in the quantitative part. In the qualitative part, by studying the background of the subject and in-depth interviews with experts, the dimensions and components required for the design of the talent search system were determined. The sample of the qualitative part of this research was selected by purposive sampling method and for the purpose of validation, the data needed in the quantitative part was collected through a researcher-made questionnaire and then the components were confirmed using the factor analysis method. Findings: The results of coding the data in the qualitative section finally revealed three general categories including structural factors, content factors and contextual factors. In the quantitative part, the model confirmed by factor analysis. There was a significant difference in influence of each of the three factors affecting the creation of the talent identification system in Fars province, so that among the three factors, contextual factors had the most impact and structural factors had the least impact. Conclusion: In general conclusion, it can be said that the creation of talent identification system in Fars province is a complex, time-consuming and long affair, and due to different factors in it, it has increased its dynamics and led to the use of a different approach. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Talent Identification system, Sports, Education and Training | ||
مراجع | ||
Akhavan dorbash, R., zakaryaei, M., & entesar momeni, G. (2021). Designing the optimal model of talent management and development components. Journal of New Approaches in Educational Administration, 12(1), 150-132. doi: 10.30495/jedu.2021.22998.4651 (in Persian)
Asgari, Bahman and Ramazaninejad, Rahim and Ziyai, Ali. (2011). the process of talent discovery and cultivation in selected European countries, the first national conference on sports talent, Tehran, https://civilica.com/doc/289806 (in Persian)
Ashrafi, S. H., Abdi, K., & Kazemi, A. (2022). Identify the factors affecting the development of human resources in the Youth and Sports General Directorate (with an Islamic-Iranian approach to progress). Journal of New Approaches in Educational Administration, 13(4), -. doi: 10.30495/jedu.2021.27103.5417 (in Persian)
Boostani, M. H., Boostani, M. A., & Rezaei, A. M. (2011). Talent identification in sport. JCSMA, 2(2), 137-141. (in Persian)
Chappelet, J. L., & Bayle, E. (2005). Strategic and performance management of Olympic sport organisations. Human Kinetics.
Emadi, S., Amir Hosseini, S. E., & hamidi, M. (2020). Developing a Strategic Plan for Human Resources Management at the Ministry of Sports and Youth. Journal of New Approaches in Educational Administration, 11(42), 1-26. (in Persian)
Emadi, S., Zare, A., Rastegari, M., & gohari, Z. (2022). Designing an interpretive structural model of barriers to human resource empowerment in the Ministry of Sports and Youth. Journal of New Approaches in Educational Administration, 13(5), -. doi: 10.30495/jedu.2022.26335.5260 (in Persian)
Molaie, A., kalbasi, A., & zahabioun, S. (2023). Privatization of education in Iran: strengths, weaknesses, opportunities and threats: case study( Evaluation of the Educational services purchase plan in primary schools.. Journal of New Approaches in Educational Administration, (), -. doi: 10.30495/jedu.2023.28502.5720(in Persian)
Nikookheslat, S. D., Faraji, H., Fatollahi, S., & Alizadeh, M. (2016). Physical and physiological profile of elite Iranian karate athletes. International Journal of Applied Exercise Physiology, 5(4). (in Persian)
Noudehi, M. A., Dousti, M., & Razavi, S. M. H. (2019). Identification and Prioritization of Judo Talent Identification Parameters for Judo Sport in Iran. Sport Management Studies, 11(53), 99-120. (in Persian)
Ramezani, Alireza; Test, Javad; Asadullahi, Jassem; (2012), Applied Research in Sports Management, Volume 1, Number 3, Winter 2012, pp. 72-65. (in Persian)
Sheikh, M., Shahbazi, M., Amini, A., & Gholamalizadeh, R. (2010). Current Talent Identification Models, Development of a New Model for Karate in Iran Based on Physical and Mental Readiness. Journal of Sports and Motor Development and Learning, 2(1), 45-56. (in Persian)
Vaeyens, R., Güllich, A., Warr, C. R., & Philippaerts, R. (2009). Talent identification and promotion programmes of Olympic athletes. Journal of sports sciences, 27(13), 1367-1380.
Kalani, A., Elahi, A., Sajjadi, S. N., & Zareian, H. (2020). Developing a comprehensive model of identify talent in Iranian championship sport. Research on Educational Sport, 8(20), 33-50. doi: 10.22089/res.2019.6547.1559 (in Persian) | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 108 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 61 |