تعداد نشریات | 12 |
تعداد شمارهها | 567 |
تعداد مقالات | 5,878 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,659,413 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,597,206 |
بررسی تأثیر روش تدریس مبتنی بر بازی بر میزان جرأت ورزی و پیوند با مدرسه در دانشآموزان دختر پایه پنجم شهرستان سروستان | ||
دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی | ||
مقاله 2، دوره 15، شماره 1 - شماره پیاپی 65، فروردین و اردیبهشت 1403 اصل مقاله (912.34 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/jedu.2024.26377.5261 | ||
نویسندگان | ||
محدثه هادی پور1؛ حمید سینا* 2 | ||
1آموزش ابتدایی, دانشگاه آزاد اسلامی واحدفسا,فسا,ایران | ||
2گروه آموزشی علوم تربیتی, دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, دانشگاه آزاد اسلامی فسا,فسا, ایران | ||
تاریخ دریافت: 03 آبان 1399، تاریخ بازنگری: 18 دی 1402، تاریخ پذیرش: 19 دی 1402 | ||
چکیده | ||
هدف از اجرای این پژوهش بررسی تاثیر روش تدریس مبتنی بر بازی بر میزان جرأت ورزی و پیوند با مدرسه در دانش آموزان دختر پایه پنجم شهرستان سروستان در سال تحصیلی 1399-1398 بود. روش پژوهش، نیمه تجربی از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشآموزان پایه پنجم دبستان شهرستان سروستان در سال تحصیلی 99-98، (558نفر) تشکیل دادند. 42 دانشآموز به روش نمونهگیری در دسترس بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند و برای تعیین حجم نمونه از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. جمعآوری دادهها براساس8 جلسه تدریس45 دقیقه ای از دروس کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم به روش مبتنی بر بازی و ارائه پرسشنامه جرأت ورزی لی و پرسشنامه پیوند با مدرسه SBQ در قالب پیش آزمون و پس آزمون به گروه ها صورت گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها به کمک نرمافزار SPSS 22 صورت پذیرفت. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد در سطح خطای 5 درصد روش تدریس مبتنی بر بازی بهطور معنیداری باعث بهبود پیوند با مدرسه و افزایش میزان جرأت ورزی در بین دانش آموران جامعه هدف میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
تدریس مبتنی بر بازی؛ پیوند با مدرسه؛ جرأت ورزی؛ دانش آموزان پایه پنجم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluation of the effectiveness of game-based teaching method on the level of assertiveness and schoolbonding in fifth grade female students of Sarvestan city | ||
نویسندگان [English] | ||
mohaddese Hadipour1؛ Hamid sina2 | ||
1Elementary Education,iFasa slamic azazd university, Fasa,Iran | ||
2educational science,psychology & educational science faculty, fasa azad islamic university, fasa, iran | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to investigate the effect of game-based teaching methods on the level of assertiveness and schoolbonding in fifth grade female students in Sarvestan in the academic year of 1398-99. 42 students were selected as a statistical sample by available sampling method and were divided into experimental and control groups and answered the questionnaires measuring research variables in both pre-test and post-test. Analysis of covariance tests in SPSS software were used to analyze the data and test the research hypotheses. The results of analysis of covariance showed that at an error level of 5%, the game-based teaching method significantly improves schoolbonding and increases the level of assertiveness among the students of the target community. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
game-based teaching, school bonding, assertiveness, fifth grade student | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 98 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 119 |