تعداد نشریات | 12 |
تعداد شمارهها | 567 |
تعداد مقالات | 5,878 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,659,430 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,597,212 |
مؤلفهها و پیامدهای توسعه نظام پیشنهادها در مدیریت مدارس متوسطه اول شهر زاهدان | ||
دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 مرداد 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/jedu.2024.33526.6737 | ||
نویسندگان | ||
منصور رحیم پور1؛ مهدی باقری* 2؛ کلثوم نامی3؛ پیام پاسلاری4 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی،بندرعباس،ایران | ||
2دانشیار، گروه مدیریت، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی،بندرعباس،ایران | ||
3استادیار، گروه مدیریت، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران | ||
4استادیار،گروه مدیریت بازرگانی، واحد بندر عباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندر عباس، ایران | ||
تاریخ دریافت: 23 خرداد 1403، تاریخ بازنگری: 06 مرداد 1403، تاریخ پذیرش: 29 مرداد 1403 | ||
چکیده | ||
مقدمه و هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی مولفهها و پیامدهای توسعه نظام پیشنهادها در مدیریت مدارس بود. روش شناسی پژوهش: طرح پژوهش حاضر با توجه به نوع داده ها به روش آمیخته (کیفی- کمی) از نوع طرح متوالی اکتشافی بود که در بخش کیفی از روش نظریه داده بنیاد و در بخش کمی از معادلات ساختاری استفاده شد. نمونه پژوهش در بخش کیفی، شامل افراد خبره با سابقه مدیریت در حوزه مدیریت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1403- 1402 بود. در بخش کیفی از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد. مصاحبه نیمه ساختار یافته با 20 نفر از مدیران آموزش و پرورش صورت گرفت. جامعه آماری در بخش کمی معلمان و مدیران متوسطه اول ناحیه یک آموزش و پرورش زاهدان بودند (1100=N). در بخش کمی از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای استفاده شد. شرکتکنندگان 285 (60 مدیر و 225 معلم) نفر بودند. پرسشنامه محقق ساخته شامل 29 پرسش پس از اجرای بخش کیفی استخراج شد و شرکت-کنندگان در بخش کمی آن را تکمیل کردند. در بخش کیفی مصاحبه ها پیاده سازی شده و به شکل استقرایی و با شیوه کدگذاری نظری در نرم افزار MAXQDA12 مورد تحلیل قرار گرفتند، در بخش کمی دادهها با مدل معادلات ساختاری تحلیل شد. یافتهها: یافتهها نشان داد در سازه نظام پیشنهادها مهمترین عامل بعد عامل انسانی، در سازه پیامدهای تأثیر مهمترین عامل عدالت اجتماعی بود. بحث و نتیجهگیری: به نظر میرسد توسعه نظام پیشنهادها برای مدیریت مدارس مستلزم توجه به عامل انسانی است. یکی از پیامدهای مهم آن انتظار گسترش عدالت اجتماعی است. | ||
کلیدواژهها | ||
نظام پیشنهادها؛ مدیریت مدارس؛ آموزش و پرورش؛ پژوهش آمیخته؛ زاهدان | ||
موضوعات | ||
مدیریت آموزشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The components and consequences of the development of the suggestions system in school management at first secondary schools of Zahedan | ||
نویسندگان [English] | ||
Mansour Rahimpour1؛ mehdi bageri2؛ Kolsum Nami3؛ Payam Paslari4 | ||
1Ph.D candidate, Department of Management, Bandar Abbas Branch, Islamic Azad University, Bandar Abbas, Iran | ||
2Associate Professor, Department of Management, Bandar Abbas Branch, Islamic Azad University, Bandar Abbas, Iran | ||
3Assistant Professor, Department of Management, Bandar Abbas Branch, Islamic Azad University, Bandar Abbas, Iran | ||
4Assistant Professor, Department of Business Administration, Bandar Abbas Branch, Islamic Azad University, Bandar Abbas, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Objective: The purpose of this research was to identify the components and consequences of the development of the suggestions system in school management. Research methodology: In this mixed method study Semi-structured interviews were conducted with 20 education managers. The statistical population in the quantitative section were teachers and principals of the first secondary high schools of Zahedan (N=1100). In the quantitative part, cluster random sampling method was used. The participants were 285 (60 administrators and 225 teachers). in qualitative part Interviews were implemented and analyzed through an inductive and theoretical coding method using MAXQDA12 software and in quantitative part the data was analyzed by structural equation modeling. Findings: The findings showed that in the Suggestion system structure, the most important factor was the human factor dimension, while in the consequences structure, the most important factor was the impact of social justice. Conclusion The result is that the development of the suggestion system for school management requires attention to the human factor. One of its important consequences is the expectation of the expansion of social justice. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Suggestion system, School management, Education, Mixed method, Zahedan | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 146 |