تعداد نشریات | 12 |
تعداد شمارهها | 567 |
تعداد مقالات | 5,878 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,659,435 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,597,215 |
مدلی جهت پیاده سازی مدیریت استراتژیک منابع انسانی( مطالعه موردی :سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی) | ||
دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی | ||
مقاله 14، دوره 15، شماره 2 - شماره پیاپی 66، خرداد و تیر 1403 اصل مقاله (1.04 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/jedu.2024.33064.6645 | ||
نویسندگان | ||
مریم نعیمی آملی1؛ علیرضا چناری* 2؛ فتاح ناظم3 | ||
1دانشجوی دوره دکتری رشته مدیریت آموزشی،واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران | ||
2استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران ،(نویسنده مسئول). | ||
3دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 23 بهمن 1402، تاریخ بازنگری: 26 اسفند 1402، تاریخ پذیرش: 14 فروردین 1403 | ||
چکیده | ||
چکیده مقدمه و هدف: هدف از این پژوهش اراِیه مدلی جهت پیاده سازی مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی با تأکید برنقش مدیران ارشد، منابع انسانی وعملیاتی بود. روش شناسی پژوهش: روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها تحلیل مضمون با رویکرد استقرایی بهعنوان یکی از فنون تحلیل کیفی بود.جامعۀ آماری شامل 10 نفر از صاحبنظران و خبرگان سازمانی )مطلعین کلیدی و گروه کانونی( بودند که با روش نمونه گیری غیراحتمالی هدفمند به شیوه زنجیره ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته اکتشافی بود. روایی ابزار پژوهش از طریق روش های پیشنهادی لینکن و گوبا و پایایی آن از طریق ضریب پایایی هولستی به تایید رسید. برای تجزیه و تحلیل داده ، فرآیند گام به گام تحلیل مضمون براون و کلارک (2007) استفاده شد بحث و نتیجهگیری: مدیران ارشد، منابع انسانی وعملیاتی بایددرتعامل باهم ، مشارکت تیمی و دیدگاه آینده نگر و توسعه مدار ، توجه به ساختارسازمانی ، ارتباطات وبرنامه ریزی آموزشی، جذب و انتخاب نیروهای انسانی با مهارتهای مورد نیاز برای پشتیبانی از استراتژیهای سازمان تلاش کنندودر تمامی فرآیندهای سازمان نظر ذینفعان و مخالفان پروژه، محققین، کشاورز وباغدار وشیلات راباید جهت پیاده سازی مدیریت استراتژیک منابع انسانی درنظربگیرند. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
presenting a model for the implementation of strategic human resources management (case study: Agricultural Education and Promotion Research Organization) | ||
نویسندگان [English] | ||
maryam naimi amoli1؛ aliereza chenari2؛ Fattah Nazem3 | ||
1Doctoral student in the field of educational Administration, Roudhen branch, Islamic Azad University, Roudhen, Iran | ||
2Assistant Professor, Department of Educational Administration, Roudhen Branch, Islamic Azad University, Roudhen, Iran(corresponding Author). | ||
3Associate Professor, Department of Educational Administration, Roudhen Branch, Islamic Azad University, Roudhen, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
Abstract Introduction: In recent decades, lipids and their related compounds in the plasma of healthy individuals and patients were considered and proposed ad risk factors for cardiovascular diseases. This study aimed to review the effect of 15 days’ cinnamon supplementation on lipid profile in response to an aerobic exercise session. research methodology: In this quasi- experimental study 24 healthy male were selected and divided into three equal groups (1g cinnamon, 1.5 g cinnamon, and placebo) according to aerobic power. The subjects were taking cinnamon capsules for 15 days. Blood sampling was taken from subjects before and immediately after 30 minutes of running with an intensity of 55 to 65 percent of maximum heart rate on the treadmill. For statistical analysis of data, dependent t-test, one-way ANOVA, and Tukey’s post- hoc tests were used (P≤0.05). Findings: Aerobic exercise significantly increased HDL and decreased LDL, VLDL, TG, and Cho (P≤ 0.05), 15 days cinnamon supplementation had a significant effect on the increase of HDL and decrease of LDL, TG, and Cho in response to one session of aerobic exercise (P≤ 0.05, though, had no significant effect on VLDL (P≥ 0.05). Conclusion: It seems that to improve the response of lipid profile to one session aerobic exercise, 15 days’ cinnamon supplementation can be used. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 55 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 28 |