تعداد نشریات | 12 |
تعداد شمارهها | 567 |
تعداد مقالات | 5,878 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,659,431 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,597,214 |
بررسی اثربخشی الگوی مدیریت آموزش و یادگیری بر توانمندسازی و یادگیری کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر | ||
دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 مرداد 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/jedu.2024.32207.6458 | ||
نویسندگان | ||
حسن خدمتی1؛ محمد رضا بهرنگی* 2؛ رضا سورانی یانچشمه3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2گروه مدیریت آموزشی- دانشکده مدیریت - دانشگاه خوارزمی- تهران - خیابان سمیه- بین خ استاد نجات الهی و قرنی دانشگاه خوارزمی | ||
3استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 08 مرداد 1402، تاریخ بازنگری: 06 دی 1402، تاریخ پذیرش: 09 دی 1402 | ||
چکیده | ||
مقدمه و هدف: پرداختن به حوزه آموزش و یادگیری جهت توسعه شایستگیها کارکنان سازمان، یکی از جنبههای حیاتی سازمانها میباشد. رسالت بررسی مسائل و چالشهای آموزش کارکنان با رویکردهای نوین یکی از دل مشغولیهای عمده مجریان و تصمیمگیرندگان در سطح سازمان میباشد. نیاز عمده ارائه آموزشهایی که موجب کاهش فاصله علم و تجربه، دانش و عمل در فرآیندهای آموزشی میشود، آموزش و یادگیری را بهعنوان یک مزیت رقابتی، اثربخشترین فعالیتهای سازمانی به شمار میآورد.کاستیهای روشهای آموزشی سنتی، تغییرات و تحولات سریع، نیاز به ایجاد رویکردی جدید و ارائه الگوی جدیدی برای آموزش کارکنان را ایجاب میکرد. هدف اصلی پژوهش ارائه الگوی مدیریت آموزش و یادگیری توانمندسازی کارکنان دانشگاه مالک اشتر بود. روش شناسی پژوهش: روش انجام این پژوهش نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون/پس آزمون با گروه کنترل و در جامعهی آماری کارکنان واحدهای مختلف سـتادی و صفی دانشگاه صنعتی مالک اشتر بود. 66 نفر از کارکنان به روش نمونهگیری در دسترس و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش(35 نفر) و کنترل(31 نفر) تقسیم شدند. پرسشنامه توانمندسازی اسپریتز و آزمون معلم ساخت ابزار گردآوری دادهها در پیشآزمون و پس-آزمون بود. از روش تحلیل کواریانس در تحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد الگوی مدیریت آموزش و یادگیری توانمندساز در پاسخ به کاستیهای روشهای سنتی کارکنان دانشگاه مالک اشتر مؤثر میباشد(p<0.05). بحث و نتیجهگیری: همچون پژوهشهای دیگر انجام یافته این پژوهش نشان داد الگوی مدیریت آموزش و یادگیری با کاهش کاستیهای روشهای سنتی باعث بهبود عملکرد سازمان، توسعه دانش، تواناییهای کارکنان و بهبود فرایندهای سازمانی می گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
الگوهای آموزشی؛ الگوی مدیریت آموزش و یادگیری؛ توانمندسازی؛ یاگیری؛ آموزش و بهسازی کارکنان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating the effectiveness of the teaching and learning management model on empowering and learning employees of Malek Ashtar University of Technology | ||
نویسندگان [English] | ||
hasan khedmati1؛ MOHAMMADREZA BEHRANGI2؛ reza souranii3 | ||
1Ph.D. student in educational management, Tehran West Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
2Educational administration- School of Management- Kharazmi University- Somayeh st. | ||
3Assistant Professor, Department of Educational Management, West Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
ddresAddressing the field of education and learning to develop the competencies of the organization's employees is one of the vital aspects of organizations. The new mission of examining the issues and challenges of employee training with new approaches is one of the main concerns of executives and decision makers at the organization level. The major need to provide trainings that reduce the gap between science and experience, knowledge and practice in educational processes, considers teaching and learning as a competitive advantage, the most effective organizational activities. The shortcomings of traditional training methods, rapid changes, and transformations required the need to create a new approach and provide a new model for employee training. The main goal of the research was to provide a model of education and learning management to empower the employees of Malik Ashtar University of Technology | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational models, training and learning management model, empowerment, learning, Training and improvement of employees | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 80 |