تعداد نشریات | 12 |
تعداد شمارهها | 558 |
تعداد مقالات | 5,865 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,452,153 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,403,508 |
مدیریت کلاسهای چند پایه مدارس ابتدایی شهرستان گرمی؛ آسیبها و راهکارها | ||
دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی | ||
مقاله 3، دوره 10، شماره 39، آذر 1398، صفحه 49-64 اصل مقاله (957.48 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی جنابی نمین1؛ علی خدائی* 2؛ مهدی حسینی3 | ||
1فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | ||
2گروه مدیریت، واحد گرمی، دانشگاه ازاد اسلامی، گرمی، ایران | ||
3گروه مدیریت، واحد گرمی، دانشگاه آزاد اسلامی، گرمی، ایران | ||
تاریخ دریافت: 03 مرداد 1396، تاریخ بازنگری: 26 بهمن 1396، تاریخ پذیرش: 29 آذر 1398 | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر با هدف آسیب شناسی مدیریت کلاسهای چند پایه مدارس ابتدایی شهرستان گرمی، در دو مرحله به روش پیمایشی و دلفی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر را در هر دو مرحله معلمین دارای سابقه تدریس حداقل یک سال در کلاسهای چند پایه تشکیل میدادند در مرحله اول تعداد 201 نفر بر اساس جدول مورگان برای مصاحبه انتخاب گردید، در مرحله دوم نیز تعداد 30 نفر در سال تحصیلی 96-1395 تشکیل میدادند. و روش نمونهگیری در مرحله اول تصادفی طبقهای و در مرحله دوم نمونهگیری غیر تصادفی قضاوتی بود. ابزار گردآوری اطلاعات در مرحله اول مصاحبه عمیق و مرحله دوم پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در مرحله اول از روش هماهنگی بین پاسخ دهندهها و در مرحله دوم از روش دلفی دو دوری استفاده گردید. برای تعیین روایی از روش ضریب نسبی روایی محتوا و تحلیل عاملی تاییدی و برای تعیین پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. پایایی پرسشنامه برابر با 0.95 محاسبه گردید. یافتههای تحقیق در مرحله اول تعداد 69 آسیب و 165 راهکار بودند و برازش مدل مورد تایید قرار گرفت و نشان داد که سازهها در سطح رضایت بخش روایی قرار دارند و نهایتاً آسیبها و راهکارهای مدیریت کلاسهای چند پایه شناسایی شدند و در مرحله دوم در نهایت بر اساس روش اتفاق نظر و در دو دور تعداد 10 آسیب و 10 راهکار به عنوان مدل نهایی معرفی شدند. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت کلاس؛ آسیب شناسی؛ کلاس های چندپایه؛ دلفی؛ شهرستان گرمی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Multi grade primary schools classes management in Germi City; pathology and solutions | ||
نویسندگان [English] | ||
Ali Janabi1؛ Ali Khodaei2؛ Mehdi Hosseini3 | ||
1Graduate Masters, University of Mohaghegh Ardabili, Ardabil, Iran | ||
2Department of Management, Germi Branch, Islamic Azad University, Germi, Iran | ||
3Department of Management, Germi Branch, Islamic Azad University, Germi, Iran | ||
چکیده [English] | ||
This study aimed pathology classroom management multi grade primary schools in the Germi city and provides appropriate solutions optimized model, the method of the article is based on survey and Delphi stages and statistical population of the present study. This research is fundamental and descriptive terms the field study was conducted. The population study on both the teachers have teaching experience were Multi grade classes. In the first stage, 201 cases were selected based on Morgan to interview In the second step30 formed in the Graduation year 1395-96. In the first stage stratified random sampling method and was stratified random sampling in the second stage. In the first phase and the second phase of data collection tool was questionnaire depth interview. During the first stage of the method for the analysis of coordination between the respondent and the second of two round Delphi method was used. To determine the validity and content validity of the relative factor confirmatory factor analysis and Cronbach''''s alpha was used to determine the reliability of the method. The reliability was calculated to be 0.957 the findings in the first stage, 69 were injured and165 solution. In the second phase was approved model And showed that structures the narrative are satisfactory And ultimately harm and management solutions were identified Multi grade classes and eventually the number of10 injuries and10 were introduced solution as the final model. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Management Class, pathology, Multi Grade Classes, Delphi, Germi City | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,669 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 938 |