تعداد نشریات | 12 |
تعداد شمارهها | 567 |
تعداد مقالات | 5,878 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,659,440 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,597,216 |
فراتحلیل عوامل مؤثر بر مهارت نرم منابع انسانی در سازمان | ||
دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی | ||
مقاله 13، دوره 15، شماره 1 - شماره پیاپی 65، فروردین و اردیبهشت 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/jedu.2024.30726.6167 | ||
نویسندگان | ||
حبیبه نجفی* 1؛ مهران رحمن آبادی2؛ سید عباس سید علوی3؛ زرین تاج دشتبان4؛ فردین تیمورزاده5 | ||
1پژوهشگاه نیرو | ||
2شرکت آب منطقه ای اردبیل | ||
3کارمند پژوهشگاه نیرو | ||
4آموزگار آموزش و پرورش ناحیه 1 تبریز | ||
5دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال | ||
تاریخ دریافت: 14 شهریور 1401، تاریخ بازنگری: 20 فروردین 1402، تاریخ پذیرش: 20 فروردین 1402 | ||
چکیده | ||
پیچیده تر شدن روز افزون سازمانها و افزایش رقابت جهانی، توجه مدیران و محققان را به مهارت نرم معطوف کرده است. این توجه به موضوع مهارت نرم باعث شد که تحقیقات زیادی درباره عوامل مؤثر بر مهارت نرم در سازمان انجام شود. تحقیق حاضر با هدف بررسی مهم ترین عوامل تأثیر گذار بر مهارت نرم منابع انسانی در سازمان انجام شده است. تحقیق حاضر با رویکرد کمی و به روش فراتحلیل انجام گردید. جامعه آماری تحقیق شامل همه مقالات معتبر علمی است که در سال های 2010 تا 2019 با موضوع مهارت نرم منتشر شده است. در نهایت 36 تحقیق انتخاب و با نرم افزار CAM مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که در مجموع رابطه 34 متغیر با مهارت نرم در تحقیقات مختلف بررسی شده است. از بین این متغیرها، سه متغیر یادگیری مادام العمر، چشم انداز بلند مدت و تفکر انتقادی بیشترین تأثیر را بر مهارت نرم داشته اند. نتایج فراتحلیل نشان داد که اندازه اثر بین یادگیری مادام العمر و مهارت نرم با 0.55 در حد بالا و اندازه اثر ترکیبی چشم انداز بلند مدت و مهارت نرم با 0.49 در حد متوسط قرار دارد. رابطه تفکر انتقادی و مهارت نرم در تحقیقات مرور شده معادل 0.38 و در حد متوسط است. یادگیری مادام العمر، چشم انداز بلند مدت و تفکر انتقادی به نسبت سایر متغیرها تأثیر زیادی بر مهارت نرم دارند که این تأثیر در نظریات سطح درون سازمانی پیش بینی می شود. | ||
کلیدواژهها | ||
فراتحلیل؛ مهارت نرم؛ منابع انسانی؛ سازمان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Meta-analysis of factors affecting soft skills Human resources in the organization | ||
نویسندگان [English] | ||
habibeh najafi1؛ Mehran Rahmanabadi2؛ seyed Abbas seyed Alavi3؛ zarrintaj dashtban4؛ fardin teimorzadeh5 | ||
1Power Research Institute | ||
2Ardabil Regional Water Company | ||
3Employee of Niro Research Institute | ||
4Education teacher of District 1 of Tabriz | ||
5university of khalkhal eslamic azad | ||
چکیده [English] | ||
The increasing complexity of organizations and the increase in global competition have turned the attention of managers and researchers to soft skills. This attention to the issue of soft skills led to a lot of research on the factors affecting soft skills in the organization. The present research was conducted with a quantitative approach and Meta-analysis method. The statistical population of the research includes all valid scientific articles published in the years 2010 to 2019 on the subject of soft skills. Finally, 36 researches were selected and analyzed with CAM software. The results of the research showed that a total of 34 variables have been investigated with soft skills in different researches. Among these variables, the three variables of lifelong learning, long-term perspective, and critical thinking have had the greatest impact on soft skills. The results of the meta-analysis showed that the effect size between lifelong learning and soft skills is high with 0.55 and the combined effect size of long-term perspective and soft skills is in the middle with 0.49. The relationship between critical thinking and soft skills in the reviewed researches is equal to 0.38 and in the average level. Lifelong learning, long-term perspective and critical thinking have a great impact on soft skills compared to other variables, which is predicted in the theories of the intra-organizational level. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
meta-analysis, soft skills, human resources, organization | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 116 |